خدمات

مبلمان و تجهیزات اداری

مبلمان و تجهیزات اداری - دکوپارت1

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری از تجهیزات پرکاربرد در انواع محیط‌های اداری و کاری هستند که با فراهم‌آوردی رفاه و آسایش بیشتر مدیران و پرسنل یک مجموعه شغلی، موجب ارتقاء سطح عملی محیط و تسهیل در انجام امورات محوله و کاهش تنش‌ها و استرس‌های ناشی از عوامل نامطلوب محیطی می‌شوند. مبلمان و تجهیزات اداری با دامنه بسیار گسترده‌ در انواع طرح‌ها‌، مدل‌ها و جنس‌های مختلف، قابل ارائه بوده و طیف وسیعی از عناصر تسهیل کننده امورات کاری و اداری را پوشش می‌دهند که می‌توان به مواردی چون:

انواع میزهای مدیریتی، کارمندی، مطالعه, کنفرانس، کامپیوتر، انواع صندلی‌ها و ست‌های نشیمن، اشاره نمود. تجهیز کردن دفاتر و اتاق‌های کاری با این تجهیزات، به محیط ساختار و نظم بهتری می‌بخشد و با ایجاد جلوه‌ای منسجم و شکیل، فضای کاری را حرفه‌ای‌تر نمایش می‌دهد. انتخاب نوع خوب و با‌کیفیت این محصولات بسیار اهمیت داشته و وابسته به عوامل تأثیرگذار متعددی است که می‌بایست قبل از آغاز پروسه خرید مد نظر داشته باشید و به مواردی چون: نوع و سبک معماری داخلی فضای کاری، تعداد کارمندان و رتبه‌های شغلی، میزان تردد و تعداد مراجعین، توجه نمایید.

به طور معمول هر کارمند، ۸ ساعت از وقت خود را در محیط کاری می‌گذراند، چنانچه محیط از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار نباشد، قطعاً می‌تواند مسبب آسیب‌های جسمی و روحی بسیاری برای کادر اداری شود بنابراین با کسب اطلاعات کامل و جامع از محیط کار و ویژگی‌های فنی و کیفی انواع مبلمان اداری، بهترین‌ها را به محیط اداری خود اضافه کنید و بهره‌وری را افزایش دهید.

انتخاب مبلمان اداری

در نظر گرفتن کیفیت در خرید انواع مبلمان اداری یک اصل اولیه و پایه‌ای است که می‌بایست مورد توجه و بررسی قرار گیرد. این تجهیزات به عنوان وسایلی که کاربرد و دامنه استفاده از آن‌ها بی‌شمار است، باید از استحکام و مقاومت مطلوبی برخوردار باشند تا به آسانی فرسوده و مستهلک نشود و بار مالی اضافه‌ای را صرف تعمیر و یا تعویض به شما تحمیل نکنند بنابراین به هنگام انتخاب و خرید این نوع محصولات، عوامل کیفیت ساز را چاشنی و مبنای کار خود قرار دهید و از نظر اسکلت بدنه، جنس رویه، نقاط اتصال و برند عرضه کننده، بررسی‌های لازم و کافی را انجام دهید و سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که به واسطه کیفیت، دارای عمر مفید بالایی باشد و مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

در مبلمان اداری، طراحی مبلمان و تجهیزات اداری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همانند سایر عوامل کیفیت‌ساز، نقش تعیین کننده‌ای در فرآیند انتخاب و خرید این محصولات دارند که باید آن را در نظر داشته باشید و مورد بررسی قرار دهید.

یک طراحی مناسب، در ایجاد محیطی زیبا و شکیل بسیار تأثیرگذار است و به خوبی می‌تواند موجب دلچسب شدن فضای کاری و افزایش حس اعتماد به نفس و انگیزه کارمندان شود.

راحتی در مبلمان اداری، یک اصل اساسی است که هر چقدر از راحتی بیشتری برخوردار باشند، به همان میزان به کارکنان حس بهتری منتقل می‌شود و آنان کمتر دچار خستگی و مشکلات جسمی ناشی از نامرغوب بودن این تجهیزات می‌شوند.

این ویژگی باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند با انرژی بیشتری در طول ساعات کار به فعالیت بپردازند و راندمان کاری خود را افزایش دهند. 

کارایی مبلمان اداری

نوع کاربری و کارایی در مبلمان اداری از عوامل بسیار تأثیرگذار در پروسه انتخاب و خرید این محصولات است که باید به آن توجه نمایید و بررسی کنید که آیا این تجهیزات متناسب با نیازها و انتظارات شما طراحی شده‌اند و یا خیر. به عنوان مثال:

یک میز معمولی با یک میز کامپیوتر تفاوت‌های جزیی دارد که این تفاوت‌ها، اثراتی بسیار محسوس بر میزان بهره‌وری کارکنان می‌گذارند. شما باید پیش از خرید انواع مبلمان اداری، به خوبی نیازسنجی کنید.

منظور از نیازسنجی، بررسی موارد مختلفی است که نیاز شما به انواع مختلف این محصولات را مشخص می‌کند. موضوع فعالیت شما، اندازه دفتر کار و نقشه آن، تعداد کارکنان، نوع و تعداد ارباب رجوع و رنگ سازمانی، از جمله مواردی است که در انتخاب و خرید مبلمان اداری می‌توانند مؤثر واقع شود.

مبلمان اداری کلاسیک و مدرن

به صورت کلی مبلمان اداری در دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن طراحی و عرضه می‌شوند. در اکثر مواقع دکوراتور، طراحی و چیدمان دفاتر کاری را بر مبنای یکی از این دو سبک قرار می‌دهد اما این یک دستورالعمل نبوده و کاملاً سلیقه‌ای است و گاهاً می‌توان چیدمان و طراحی داخلی را تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک قرار داد.

امروزه با تغییر شرایط دفاتر کاری، روز به روز شاهد استقبال بیشتری از مبلمان‌های اداری در سبک مدرن هستیم که افزایش استفاده از طراحی و دکوراسیون به صورت باز از ویژگی‌های بارز این تغییر است. کاهش فضای اختصاص داده شده به هر کارمند همچنین نیاز به کاربری بیشتر از میزهای اداری، از جمله مواردی است که سبب شده تا مبلمان اداری مدرن، بیشتر از انواع کلاسیک، مورد استقبال قرار گیرند. سنجش نیازها نشان می‌دهد که استفاده از این سبک در فضاهای مدرن امروزی ناگزیر است البته این به آن معنا نیست که همه باید از این متد پیروی کنند.

در این تحولات، تغییرات در نوع فعالیت‌های کارکنان نیز نقش بسزایی داشته است. در گذشته پرسنل بیشتر با پرونده‌ها و دفاتر کاغذی سر و کار داشتند که لازمه‌ی آن برخورداری از میزهایی به مراتب بزرگ‌تر بوده است اما امروزه غالباً انجام کارها و به کمک سیستم‌های کامپیوتری و از طریق روش‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود بنابراین توجه به موضوع نوع کار و وظایف پرسنل، در انتخاب سبک مبلمان اداری مؤثر خواهد بود. برای مثال:

شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و استارت آپ‌های نو پا، بیش از سایر فعالیت‌ها علاقمند به استفاده از مبلمان مدرن با اشغال فضای کمتر می‌باشند.

دکوپارت۱

طراحی مبلمان اداری با گروه دکوپارت۱

در گذشته استفاده از فضای‌های کاری و اداری نوین، تنها توسط رسانه‌ها و شرکت‌های تکنولوژی و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه ما شاهد مشاغلی هستیم که با وجود ماهیت سنتی، دفاتر خود را به ساختمان‌های مدرن منتقل می‌کنند و آن را با وسایل لوکس و متعددی، تجهیز می‌کنند این روند حرکتی به سوی ایجاد فضاهای کاری خلاقانه و مدرن، تقاضاهای بسیاری را به همراه داشته و استفاده از طراحی‌های‌ داخلی جدید با بهره‌گیری از مبلمان اداری مدرن را جذب نموده است.

گروه مهندسی دکوپارت۱ ، به عنوان یکی از برترین طراحان و تولیدکنندگان مبلمان سازمانی و اداری، با همراهی تیمی خلاق و حرفه‌ای و با تکیه بر سوابق درخشان و ارزنده، برای تمامی سازمان‌ها، نهادها، مراکز و شرکت‌های دولتی و خصوصی که مایل به تجهیز محیط‌ های کاری خود به انواع مبلمان اداری مدرن هستند، بهترین‌ها را پیشنهاد داده و برترین‌های این عرصه را فراهم می‌آورد.

گروه مهندسی دکوپارت۱ ، مجموعه‌ای پروژه محور است که در طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری و سازمانی مدرن تخصص داشته و صاحب نظر است. ما در این مجموعه با طراحی‌های به‌روز و منحصر به فرد، تکنولوژی را با نوع عملکرد متقاضیان خود، هماهنگ نموده‌ و امکان دسترسی شما به جذاب‌ترین و به‌‌روزترین طرح‌های مبلمان سازمانی را مهیا نموده‌ایم.

طرح‌ها و اجراهای خلاقانه ما همواره توجه بسیاری از شرکت‌های پیشرو و مدرن را جلب نموده و سبب شده است تا با استقبال پر شوری در این زمینه روبه‌رو شویم. طراحی‌های اداری و سازمانی بسیار شکیل به همراه ایده‌های ناب و تازه که قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. ما در هر پروژه‌ای تیم متخصص خود را برای برنامه‌ریزی‌های دقیق در جهت ارائه بهترین نوع طراحی در دکوراسیون، مبلمان و چیدمان آن، همراه‌تان می‌سازیم و تجربه‌ای لذت‌بخش را به یادگار می‌گذاریم. دکوپارت۱ ، گزینه منتخب مدیران حرفه‌ای است.

نمونه کار مبلمان و تجهیزات اداری

3/5 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *